Saudi Arabia has arrested 3 people after Egypt International News (EIN) stream crashed

Saudi Arabia has arrested 3 people after Egypt International News (EIN) stream crashed

A Saudi-owned TV channel reported that 3 people were arrested by Saudi authorities on Sunday, accusing them of running a “propaganda channel” and of using the channel to promote the country’s position on Egypt and other Arab countries.

Saudi Arabia has also accused the network of publishing images depicting “unlawful acts of terrorism” and supporting “terror groups.”

The EIN, which is operated by the Kingdom’s State Communications Agency (SCA), is one of the main broadcasters in the country.

The network, which operates in five Arabic languages, has been under the control of the Saudi royal family since 2015.

In an official statement, the SCA said that the three suspects “attempted to incite the Egyptian public to oppose the kingdom’s policy on Egypt, which includes the Muslim Brotherhood, as well as its military coup.”

The agency said the arrested individuals “will be prosecuted to the fullest extent of the law, and will be subject to harsh penalties, including a sentence of death.”

Saudi Arabia’s Ministry of Information and Communications also said the arrests were part of a broad crackdown on the media in the kingdom.

It said the three arrested individuals were “part of a wider network” that includes “several other media outlets.”

The kingdom’s public prosecutor’s office did not immediately respond to a request for comment.

Saudi Foreign Ministry spokesman Osama al-Nakheer said that Saudi Arabia “supports and supports democratic, secular, and human rights movements and opposes terrorism.”

He added that “all forms of violence, including the violent, illegal, and barbaric actions of the Brotherhood and other terrorist groups, have no place in the Kingdom.”

Egyptian officials said Sunday that Egypt has begun a formal investigation into the incident, but said it is still unclear whether the network was the work of the government or of individuals within the ruling elite.

Egypt’s military-backed government, which took power in a 2013 coup, has denied the allegations, calling the network “propagandist.”

The crackdown on media in Egypt has intensified in recent years, with government media outlets being subject to constant crackdowns.

The government has recently cracked down on opposition media, banning some outlets, and shut down others.

Egypt is home to the Muslim Brothers, a network of Islamist groups that have long held close ties to the Saudi monarchy.

In 2017, a group of Egyptian activists and academics accused the government of supporting the MuslimBrothers by backing them during a 2011 uprising.

admin

Related Posts

How to make your own rippling rope

How to make your own rippling rope

Russia threatens to cut off US aid if Trump doesn’t agree to ‘reset’

Russia threatens to cut off US aid if Trump doesn’t agree to ‘reset’

What is a ‘Sonic Scream’? – MTV News

What is a ‘Sonic Scream’? – MTV News

What we know about the new US election rules

What we know about the new US election rules

Recent Posts

Tags

Categories